Nengún partidu políticu denuncióu la muerte calculada que quieren pa la nuesa llingua. La llingua protesexe utilizándola y normativizala nas instituciones onde se gobierna.
Llión, 04/10/2024. N’Alantre sabemos la dificultá del debate pola extrema politización sobru cualisquier plantegamiento cuando falamos d’una llingua minorizada nesti Estadu, así cumo un diagnósticu realista de los dereitos llingüisticos los falantes quedando mueitas vueltas a la intencionalidá ideolóxica y prexuiciu avezáu na nuesa sociedá. El respetu pola diversidá llingüística suel ser precariu y na sociedá llionesa nun yia un esceicion onque dende hai décadas la concienciación sobru la nuesa llingua y la sua protección foi n’aumentu.
Sicasi, dende ALANTRE tamos ablucáos, sosprendidos y atristayaos pola normalidá cona que se plantea la falta de protección del llionés y gallegu-bercianu nel nuesu territoriu.
La indiferencia de cualisquier partidu políticu del ambitu llionés, ensin esceición, yia lo normal. Nun diz nin mu, callan, nun faen nin denuncian nin plantegan alternativas institucionales depués de la publicación del informe pa denunciar nidiamente la muerte programa d’esti bien inmaterial de tódolos llioneses, la nuesa llingua autóctona.
El Conseyu d’Europa al traviés del comité d’expertos espublizóu l’enesimu informe dende hai mueitos años onde denuncia que l’Estadu español tanto na estaya autonómica cumo estatal nun cumplen conos tratados de la Carta Europea de las lenguas regionales o minoritarias, yia dicir, y por dir a los importante, nun se promociona’l usu del llionés nas escuelas ya sigue ensin utilizase nos medios de comunicación públicos y privados.
Dende Alantre repetimos lo que llevamos diciendo siempres. La llingua protexese utilizándola interna ya institucionalmente. Onde se gobierna, tien que creyase un marcu normativu ya institucional, nel ámbitu de las suas competencias, la sua utilización por pequeña que sia garantízese, lo demás palabrería unos pa utilízala cumo elementu diferenciador y outros por tactismu políticu y bañu llionesista.
Nosoutros ya plantegamos cousas craras, y asina dixímoslu en comunicados cumo’l pasadu 21 de febreiru nel Día de las LLingua Materna, na que proponíamos y seguimos proponiendo la creación d’una Axencia de Protección y Desarrollu del Llionés y Galego-Bercianu, con un presupuestu asignado y compuesta por representantes académicos, sociales ya institucionales, así cumo elaborar un Plan Estratéxicu de política llingüística, todu eillu dientru del sofitu normativu con una Llei de Promoción y Usu del Llionés y Galego-Bercianu.
La situación yia crítica y el tiempu va na nuesa escontra pa calterner unu de los nuesos valores inmateriales más importantes, la llingua llionesa.
Alantre exige el llionés en la enseñanza como pide el Consejo de Europa
Ningún partido ha denunciado la muerte calculada que quieren para nuestra lengua. La lengua se protege utilizándola y promoviendo su protección desde las instituciones donde se gobierna.
León, 04/10/2024. En ALANTRE vemos que la politización sobre las lenguas minorizadas en este Estado dificulta cualquier planteamiento o debate serio. Así como un diagnóstico realista de los derechos lingüísticos de los hablantes; quedando muchas veces a la intencionalidad ideológica y prejuicios comunes en nuestra sociedad. El respeto por la diversidad lingüística suele ser precario y la sociedad leonesa no es una excepción. Reconocemos que desde hace décadas la concienciación sobre nuestra lengua y su protección ha ido aumentando.
Sin embargo, desde ALANTRE denunciamos con perplejidad y tristeza la normalidad con la que se asume la falta de protección del llionés y galego-berciano en nuestro territorio.
La indiferencia de todos los partidos políticos del ámbito leonés, sin excepción, es lo normal. No dicen nada, callan, no hacen, ni denuncian, ni plantean alternativas institucionales. Incluso después de la publicación del informe del Consejo de Europa para denunciar abiertamente la muerte programada de este bien inmaterial de todos los leoneses: nuestra lengua autóctona.
El Consejo de Europa a través del comité de expertos publicó el enésimo informe donde se denuncia que el Estado español, tanto a nivel autonómico como estatal, no cumplen con los tratados de la Carta Europea de las lenguas regionales o minoritarias. Es decir, no se promociona el uso del leonés en las escuelas y sigue sin utilizarse en los medios de comunicación públicos y privados.
Desde Alantre repetimos lo que llevamos diciendo siempre: la lengua se protege utilizándola interna e institucionalmente. Donde se gobierna debe crearse un marco normativo e institucional. Desde sus competencias, se debe garantizar su utilización por pequeña que sea. El resto es palabrería para utilizar la lengua como elemento diferenciador por tacticismo político o para un baño leonesista.
Nosotros planteamos cosas claras. Así lo hemos repetido en diferentes comunicados, como el del pasado 21 de febrero con motivo del Día de la Llingua Materna. Proponemos la creación de una Agencia de Protección y Desarrollo del llionés y galego-berciano. La agencia debe estar dotada de un presupuesto asignado y compuesta por representantes académicos, sociales e institucionales. Asimismo, se debe elaborar un Plan Estratégico de política lingüística, todo ello apoyado por una Ley de Promoción y Uso del llionés y galego-berciano.
La situación es crítica y el tiempo va en nuestra contra para mantener uno de nuestros valores inmateriales más importantes, la lengua leonesa.