El 7 de julio se celebró la primera Xuntanza Astur. Gentes de los ástures cismontanos se acercaron hasta Teverga en la Asturia del Norte para encontrarse con nuestros hermanos Transmontanos.
Tras la comida se celebró Conceyu para hablar de los problemas y dificultades que se encuentran unos y otros para seguir creciendo como pueblo, para poder conservar el patrimonio de los Ástures y desarrollar actividades que potencien y difundan nuestra cultura.
Se habló de crear una plataforma Astur y de realizar actividades conjuntas encaminadas a que en el próximo encuentro podamos se pueda contar con los hermanos ástures de Miranda de Douro, Tras os Montes en la vecina Portugal, así como gentes del Este y Sur de la Gallaecia.
Resaltar también la presencia del «collaciu» Alastair, un escocés casado en Asturias que quiso Acompañarnos en esta jornada y que «marchouse» contento con el chorizo y el queso leonés que le regalaron. La comida fue regada con sidrina y vino de El Bierzo.
La xuntanza
La xuntanza de les tribus tuvo llugar nel ablucante marcu de la montaña asturiana de Teverga. Al conceyu apurrióse xente de los dos llaos del cordal col ánimu de poner en comuña los problemes y les preocupaciones de la xente astur y dexar nidies delles llínees d’actuación pa los meses siguientes.
Como non, falamos tamién d’una xornada folixera, xinta y oportunidá de conocer xente nuevo, qu’esfrutamos toos. Sidre, vinu llionés, viandes trasmontanes y cismontanes y sobro too, munches rises, marcaron el desendolcu de esta xornada pa non escaecer.
Prestónos munchu la presencia del collaciu Alastair que vien de Alba y que quiso apurriase con nós nesti día festivu. Un escocés casáu n’Asturies y comprometíu coles idegues que rixen el nuesu movimientu pan-célticu.
Decivos que en prósimes dómines vais sentir falar de nueves actividaes previstes nesta xuntanza ente los ástures del norte y del sur, siempre na llínea de reivindicar el padremuñu etnográficu ya cultural celta de la xente astur sin tener en cuenta el llugar donde s’alcuentren.
Pola fastera asturiana damos por cellebráu esti primer alcuentru como un ésitu en sin dubida, y entamamos a trabayar dende yá p’apurrianos al segundu colos deberes fechos y los oxetivos alcanzaos.
Munches gracies a toos los collacios/es que vinieron güei de los dos llaos de la montaña a xuntase nesti día d’alcuentru. Naguamos pol prósimu.